Johan Florén

 Johan kommer rapportera om tankar, reflektioner och annat rörandes dagens och morgondagens marknadskommnikation.

Johan Florén

Johan Florén

Vilka är dina erfarenheter och reflektioner av en planner och dennes arbetsuppgifter? 
I den bästa av världar är plannern den strategiska länken mellan avsändare, målgrupp och dem som utformar kommunikationslösningen.

Hur kommer framtiden att se ut i ditt arbete och i ditt liv ut utifrån ditt perspektiv?
The only way is up… (konjunktur etcetera). Mer förkovran, umgänge, träning och sömn… (livet etcetera).

Nämn tre avgörande innovationer/händelser som du anser vara det viktigaste historiskt sett för allas vår utveckling? Motivera.
Upplysningen: jag tror att sekulariseringen var bra både för den fria tanken och för den andliga utvecklingen
Murens fall: kalla kriget höll världen i ett järngrepp (Checkpoint Charlie gjorde ett outplånligt intryck). Nu har vi visserligen fått ett annat krig, men åtminstone ett mindre statiskt.
Internet: jorden har fått ett nytt nervsystem

Nämn tre betydelsefulla innovationer/händelser som ännu inte har hänt – dvs. som du tror kommer i framtiden? Motivera.
Oj, där tog orken slut…

Berätta lite vem du är, din bakgrund och vad du arbetar med?
Driver PR-branschens första planningbyrå SoFlow. Undervisar ibland på Medieskolan, Berghs, IHR med flera. Ordförande i Amnesty Business Group fram till 2009. Har tidigare drivit några andra mindre byråer och varit infochef på Framfab under dotcom-eran. Jobbat med marknadsundersökningar och som pr-konsult på Gullers Grupp på 1990-talet. Läst IHR, statsvetenskap, filosofi med mera.




Tagged with:

Skriv en kommentar till artikeln