Posh Spice och Persil

Posh_Spice1

Jag flaggade nyligen för WARC/IPA konferensen om Measuring Advertising Performance i vår, och rekommenderar den varmt från tidigare erfarenhet. Jag noterar också med stor glädje att i den intressanta talarlistan finns bl.a. åldermannen Jeremy Bullmore, tidigare copywriter och kreativ chef på JWT, legendarisk kolumnist i Campaign (”On the campaign couch”) samt en av de klokaste och mest underhållande skribenterna om marknadsföring och reklam jag har kommit i kontakt med.

För att ge prov på Jeremys klokskap vill jag varmt rekommendera hans anförande på British Brands Group 2001 – fortfarande i mitt tycke bland det bästa som skrivits om varumärken och hur dessa hanteras i företag. Mer av samma vara finns även här.

Mycket nöje!

Inlägget skrivet av Mats Rönne och publicerades ursprungligen på Miccos blogg The Brand-Man http://micco.se/2009/12/posh-spice-och-persil/

Tagged with:

Skriv en kommentar till artikeln

PlannerFed.

Torsgatan 2, 6tr (Norra Bantorget) SE-111 23 Stockholm
08 501 67 888
red@plannerfed.com

Om Oss

PlannerFed består av ett tiotal handplockade planners med unik bransch eller metodkundskap som kan göra stor nytta för din byrås, marknads- eller inhouseavdelnings övriga arbete.

RSS Bloggen planner.se

PF Länkar

Andra Kanaler

Våra filmer på VimeoFölj våra planners på TwitterTill vår FacebooksidaFölj vår feed av blogginlägg från planner.se



© PlannerFed.