5 röster för planning på företagssidan

1 november, 2011


Vi förstår att kraven på marknadsavdelning och marknadschef är högre idag. Därför är vi först i Sverige med att erbjuda strategisk planning på köparsidan. PlannerFed är ett nätverk som arbetar för att Sveriges kommunikationsköpare ska bli beställare i världsklass.

Under hösten och vintern kommer vi bjuda dig på en serie om 5 frukostmöten med olika röster om er verklighet. Utgångspunkten är att det är svårare än någonsin att prestera inom marknadskommunikation samtidigt som kraven höjts både internt på företagen och på marknaden.

Vi vill samma som du och vi har bra idéer om hur du ska nå dit. Glöm inte, att sitta still i båten kan vara ödesdigert. Att fråga dina slutkunder ger svar du inte har användning för. Det är något annat som måste till. Välkommen till planning på företagssidan.

Frukost finns på plats om du föranmäler dig minst två dagar innan. Alla seminarier sker kostnadsfritt i våra lokaler på Torsgatan 2 (hörnet av Norra Bantorget).

Tider: 07.45-09.00

Anmäl dig här


18 november – 5 klassiska fällor som det är lätt att hamna i som marknadschef

Tomas Lundgren berättar om 5 klassiska fällor som det är lätt att hamna i, hur du undviker dem och kommer framåt. Tomas har lång erfarenhet som planner och strateg inom byråvärlden, senast från DDB och Spinn. Idag är han specialiserad inom affärsutveckling, strategisk analys och planering. Några exempel på kunder han jobbat med är McDonald’s, EnterCard, Schwarzkopf, Cloetta, Försvaret, Fritidsresor m fl.


Ons 23 nov – Var i organisationen bor varumärket och vilka konsekvenser får det?

Mats Rönne ger oss råd samt delar med sig av sina erfarenheter. Mats har under drygt 25 år arbetat med internationell marknadsföring i olika roller. Han har varit chef på reklambyrå, mediechef på mediabyrå samt arbetat i ledande marknadsföringsbefattningar på bl a Electrolux, Ericsson och Bonnier. Mats har också varit ordförande i Sveriges Annonsörer.

 


Fre 2 dec – Varför du behöver en helt ny arbetsprocess för digital marknadsföring

Rickard Almer kommer att berätta för oss om en helt ny arbetsprocess för digital kommunikation. Idag ser vi ofta digitala lösningar som resultatet av direkta överföringar från tv och print. Genom att inte se det digitala som ett marknadsfönster utom snarare som en förlängning av produkten/tjänsten du erbjuder, går det att få en helt annan utväxling på marknadsinvesteringen. Rickard har arbetat många år på byrå inom digitala media och nu senast som Digital Strateg på Tre.


Fre den 20 januari 2012 – Agila arbetsmetoder för marknadsföring

Agila arbetsmetoder finns sedan länge i andra delar av organisationen och nu tar Agile Marketing plats på marknadsavdelningen. Med lättrörliga processer står man bättre rustad när världen utanför lägger i en högre växel. Paula Fagerlund står med ena foten i kommunikation och den andra i teknik. Hon har lång erfarenhet inom området, som marknadschef, chef digital kommunikation och projektledare i olika verksamheter, närmast från Insplanet.


27 jan 2012 – Värdera varumärket – motivera dina insatser på ledningens språk.

Kim Klein kommer att berätta om en egenutvecklad metod för varumärkesvärdering. Kim är en affärsstrategisk och digital pionjär. I början av 90-talet startade han ev norra Europas första interaktiva byråer. Sedan dess har han verkat i strategiska roller för ledande nordiska och internationella företag, som bl a Ericsson, MTV, Ica och TeliaSonera.


Anmäl dig här

/ Eva Eliasson & Mats Rönne




Tagged with:

Skriv en kommentar till artikeln