Archive for / 'Affärsutveckling'


När bra behöver bli bättre

Fler och fler studier visar att dagens strukturella och operationella modeller behöver förändras för att företagen skall kunna möta morgondagens konkurrens. De närmaste 5 åren kommer att oberoende konjunktur betyda utmaningar för en mängd företag då ändrade konsumtionsmönster och förändrade krav från konsumenter på kundupplevelser kommer uppstå. Därför behövs idag en annan kompetens än den […]




Läs mer

Varför skall man satsa på lojalitet? Två ord: Ökad lönsamhet

Definitionen på lojala kunder är att de har en känslomässig bindning till de produkter och tjänster de använder. En lojal kund är repetitiv, han har mer tålamod med det företag han gett sin lojalitet till och är också beredd att betala mer. Därtill rekommenderar de i hög grad produkterna eller tjänsterna till sina kollegor eller […]




Läs mer

If You Don’t Understand People, You Don’t Understand Business

Vi rekommenderar att ni ser denna presentation av Simon Sinek som vi tycker är väldigt bra. Presentationen är filmad på the 99% conference. Simon Sinek: We’re not good at everything, we’re not good by ourselves Simon Sinek: If You Don’t Understand People, You Don’t Understand Business from 99% on Vimeo.




Läs mer