Archive for / 'Affärsutveckling'

januari 9, 2012


Bolder & Brighter

This is a excerpt from a great post about innovation posted on the Hub Magazine. Read full article here. No images this time, but worth the read. Enjoy. It is a interview and all the members of the interview are listed below. Truly breakthrough ideas are both easier and harder to come by. How should innovators think […]




Läs mer

Medelmåttans mästerskap (eller när bra är bättre än bäst)

Nyligen publicerade Interbrand sin årliga globala rankning över världens mest värdefulla varumärken. Etta är Coca-Cola följt av IBM, Microsoft, Google och General Electric. H&M och IKEA är de enda svenska företagen på listan. Samtidigt har Reputation Institute gjort sin årliga studie och listat de 100 företagen i världen med bäst anseende. Här vann Google före […]




Läs mer

Var i organisationen bor varumärket?

  Var i organisationen bor varumärket? from PlannerFed. På vårt andra seminarium för hösten berättade Mats Rönne om vad du bör tänka på och vilka konsekvenser organisationens form har på hur du hanterar varumärkesfrågor. Här kan du se hans presentation. Vill ni ha en en skräddarsydd version av detta för ert företag så ordnar vi […]




Läs mer