Archive for / 'Beslutsunderlag'


Mål & Medel inom marknadsföring

Det som skiljer en kreativ bransch från andra är ju att beställaren har A och vill ha ett ”nytt” B. De vet inte vad B är och därför kommer de till en reklambyrå eller motsvarande. Om beställaren vet väl vad A är, d v s deras utgångspunkt, så finns det goda chanser för att B blir riktigt bra. Detta är ett jobb för en kreativ byrå.




Läs mer

Big Data – Presentation från APG Stockholm 21 nov av Mats Rönne

Framtiden: Från Big Data till Better data (analys), Connected data (inte bara beteende), Smarter data (sociologi/antropologi/ psykologi) och Big Insight/Big Idea?







Läs mer

Vad är en insikt?

Det är stor skillnad på data, information, mening och insikt. Insikt har i flera år varit ett ord som blivit misshandlat rent ut sagt. En sann insikt är sällsynt och väldigt värdefull. Här gestaltar vi vägen den måste ta för att komma dit.







Läs mer