Archive for / 'Byråplanning'


Mål & Medel inom marknadsföring

Det som skiljer en kreativ bransch från andra är ju att beställaren har A och vill ha ett ”nytt” B. De vet inte vad B är och därför kommer de till en reklambyrå eller motsvarande. Om beställaren vet väl vad A är, d v s deras utgångspunkt, så finns det goda chanser för att B blir riktigt bra. Detta är ett jobb för en kreativ byrå.

Läs mer

De ”dummaste misstagen” människor gör

Om vi inte kan förutse vädret mer än några dagar därför att det är så komplext. Hur kan man då förvänta sig att ekonomer skall kunna förutsäga ekonomins utveckling? Det är helt enkelt inte en realistisk förväntning.

Läs mer

Big Data – Presentation från APG Stockholm 21 nov av Mats Rönne

Framtiden: Från Big Data till Better data (analys), Connected data (inte bara beteende), Smarter data (sociologi/antropologi/ psykologi) och Big Insight/Big Idea?

Läs mer
PlannerFed.

Torsgatan 2, 6tr (Norra Bantorget) SE-111 23 Stockholm
08 501 67 888
red@plannerfed.com

Om Oss

PlannerFed består av ett tiotal handplockade planners med unik bransch eller metodkundskap som kan göra stor nytta för din byrås, marknads- eller inhouseavdelnings övriga arbete.

RSS Bloggen planner.se

PF Länkar

Andra Kanaler

Våra filmer på VimeoFölj våra planners på TwitterTill vår FacebooksidaFölj vår feed av blogginlägg från planner.se



© PlannerFed.