Archive for / 'Byråplanning'


Mål & Medel inom marknadsföring

Det som skiljer en kreativ bransch från andra är ju att beställaren har A och vill ha ett ”nytt” B. De vet inte vad B är och därför kommer de till en reklambyrå eller motsvarande. Om beställaren vet väl vad A är, d v s deras utgångspunkt, så finns det goda chanser för att B blir riktigt bra. Detta är ett jobb för en kreativ byrå.




Läs mer

De ”dummaste misstagen” människor gör

Om vi inte kan förutse vädret mer än några dagar därför att det är så komplext. Hur kan man då förvänta sig att ekonomer skall kunna förutsäga ekonomins utveckling? Det är helt enkelt inte en realistisk förväntning.







Läs mer

Big Data – Presentation från APG Stockholm 21 nov av Mats Rönne

Framtiden: Från Big Data till Better data (analys), Connected data (inte bara beteende), Smarter data (sociologi/antropologi/ psykologi) och Big Insight/Big Idea?







Läs mer