Archive for / 'Reklamrådgivning'


Varför skall man satsa på lojalitet? Två ord: Ökad lönsamhet

Definitionen på lojala kunder är att de har en känslomässig bindning till de produkter och tjänster de använder. En lojal kund är repetitiv, han har mer tålamod med det företag han gett sin lojalitet till och är också beredd att betala mer. Därtill rekommenderar de i hög grad produkterna eller tjänsterna till sina kollegor eller […]




Läs mer

If You Don’t Understand People, You Don’t Understand Business

Vi rekommenderar att ni ser denna presentation av Simon Sinek som vi tycker är väldigt bra. Presentationen är filmad på the 99% conference. Simon Sinek: We’re not good at everything, we’re not good by ourselves Simon Sinek: If You Don’t Understand People, You Don’t Understand Business from 99% on Vimeo.




Läs mer

Medelmåttans mästerskap (eller när bra är bättre än bäst)

Nyligen publicerade Interbrand sin årliga globala rankning över världens mest värdefulla varumärken. Etta är Coca-Cola följt av IBM, Microsoft, Google och General Electric. H&M och IKEA är de enda svenska företagen på listan. Samtidigt har Reputation Institute gjort sin årliga studie och listat de 100 företagen i världen med bäst anseende. Här vann Google före […]




Läs mer